Rallija TAŠKENTA – RĪGA 2018 dienasgrāmatas

Parādīt saistītās lietas

2018. gada 16.aprīlī

TAŠKENTA

Norit pēdējie sagatavošanās darbi rallijam Rīga – Taškenta 2018. Visai daudz tehnisko ķibeļu – tiklīdz izdodas izbraukt no autoservisa, konstatējam, ka jāatgriežas.
Vakarā tiekamies ar Uzbekistānas uzņēmējiem, kuri parūpējušies par īpašu uzņemšanu uzbeku tradīcijās. Šajā valstī visu nosaka cilvēciskās attiecības un šis ir viens no veidiem kā iegūt biznesa partnerus un klientu uzticību. Uzbeku priekšnesumiem liekam pretī mūsējos.

TAŠKENTA

Pēc vakardienas dziedāšanas secinām, ka bez ģitāras neiztikt. Iegādājamies dārgāko ģitāru dzīvē par diviem miljoniem un saņemam pusmiljona atlaidi. Visi esam miljonāri un Uzbekistānas soma kurss rada visai smieklīgas situācijas.

Tikmēr Opelim caura bāka un remontdarbi turpinās.

TAŠKENTA – SAMARKANDA

346 km

Pelēkais žigulītis, kas pirkts Krasnodarā un remontēts cietumā, ierodas izbraukšanas dienā septiņos no rīta. Žiguļa savākšanas process uz Uzbekistānas un Kazahstānas robežas vien ir stāsta vērts. Šķiet, ka viss ir kārtībā, bet pēc 82 kilometriem secinām, ka tek eļļa. Mums priekšā jautrs vakars ceļmalas autoservisā.

SAMARKANDA – BUHĀRA

640 km

Apskatījuši seno Zīda ceļa pilsētu Samarkandu un apraudzījuši bijušo prezidentu Islamu Karimovu, dodamies uz Buhāru. Iebraucot pilsētā – pārsteigums – mūs sagaida policijas auto ar bākugunīm, kas pavada mūsu auto kolonu cauri visai pilsētai. Esam uzmanības centrā.

BUHĀRA – HIVA

1177 km

Izbaudījuši Buhāras viesmīlību, dodamies ceļā – mūs pārsteidz skarbās tuksneša ainavas. Kaut kur ceļa posmā starp Buhāru un Hivu tagad atrodas rallija Rīga – Taškenta īpašā ceļazīme. Sarīkojam žiguļu dragreisu, uzpēlējam futbolu ar kamolzāli – vienvārdsakot izklaidējamies. Redzot, ka sieviete stumj ceļa malā apstājušos auto, kamēr vīrs pie stūres, izlīdzam ar benzīnu un uzdāvinam rallija uzlīmes.

HIVA – MUINAKA

1300 km

Hiva bija pirmā Uzbekistānas pilsēta, kas iekļauta UNESCO kultūras mantojuma sarakstā. 2500 gadus vecā pilsēta ir gluži kā muzejs, kurā joprojām dzīvo vairāki tūkstoši cilvēku.

MUINAKA – KAZAHSTĀNAS ROBEŽA

2007 km

Muinaka ir Arāla jūras ostas pilsēta. Precīzāk sakot – bija, jo tagad te valda tuksnesis. Kuģu vraki kļuvuši par tūristu apskates objektu. Uz viena no tiem tagad būs arī rallija Rīga – Taškenta ceļazīme.

Arāla jūra kopš 60.gadiem zaudējusi 3/4 ūdens un pusi teritorijas. Pilsētā palikuši labi ja 30% no agrākā iedzīvotāju skaita. Tā izskatās dabas katastrofa tuvplānā.

Braucot uz Kazahstānas robežu, izbaudam īstu ralliju un skrienamies ar savvaļas zirgiem. Puiši priecīgi, visiem spīd acis, arī auto godam iztur braucienu.

KAZAHSTĀNAS ROBEŽA – BEINEU

2100 km

Uzbekistānas un Kazahstānas Težen robežpunkts Karakalpakastānā izrādās lielākais ekspedīcijas pārbaudījums, īpaši auto īpašniekiem. Kamēr kājām pāriet robežu nav īpaši sarežģīti, auto, birokrātijas dēļ, tik vienkārši neiet. Pēc ilgām stundām robežkontroles ēdnīcā, kuru iesaucam par Vincentiņu, sagaidām tikai Uldi un pelēko žigulīti, kam ir Krievijas numura zīmes. Tikmēr Jānis, Jurijs un Nauris paliek nakšņot nekurienē – tikuši ārā no Uzbekistānas, bet neielaisti Kazahstānā. Kamēr puišiem romantisks vakars Volgā, pārējie dodas uz Beineu, lai rīt atgrieztos. Brauciens uz Beineu izrādās vēl lielāks piedzīvojums – daži ekspedīcijas dalībnieki izbauda UAZ (japarbauda) komfortu.

Uldis un Lauris ar pelēko žigulīti dodas uz Astrahaņu, no kurienes uz mājām lido arī Prāta Vētras puiši.

Pārējie no rīta atgriežas robežpunktā, pēc pāris stundām arī auto tiek cauri, taču situācija nav tik vienkārša – muitnieku pavadībā mums jāizbrauc cauri Kazahstānai divās dienās. Opelītim tek eļļa, formalitāšu kārtošana draud ar iestrēgšanu Kazahstānā uz krietnu laiciņu. Galu galā – ja nevaram braukt paši, nolemjam, ka trīs auto turpinās ceļu izmantojot loģistikas risinājumus.

 

ASTRAHAŅA – RĪGA